Skoči na glavno vsebino

V mesecu septembru smo na šoli doživeli zanimivo pustolovščino. Podjetje Odiseja je za učence 8. in 9. razreda izvedlo tehniški dan z naslovom Astronomija. Koordinatorica dneva dejavnosti je bila Helena Jordan. Strokovni delavci podjetja so v telovadnici šole postavili resnični premični planetarij (kar kaže tudi slika). Izjemno zanimivo dogajanje so učenci opazovali skozi vrata – od daleč. V petih šolskih urah pa so v nadaljevanju dneva, vsako uro sodelovali v drugi delavnici. V planetariju so poslušali predavanje in razmišljanje o naši povezanosti z vesoljem, nastanku koledarjev, gibanju objektov na nebu, zvezdah in ozvezdjih, koordinatnih sistemih. Seznanili so se z  osupljivim potovanjem od planeta do planeta ter raziskovanjem ostalih objektov našega Osončja. Virtualno so  potovali izven našega osončja,  spoznavali galaksije, meglice ter ostale objekte globokega vesolja. Spoznavali so osupljivo življenje zvezd od rojstva pa do črnih lukenj, zanimivo potovanje po človeškem telesu, od velikega poka, pa do razvoja življenja na Zemlji. Razmišljali so o tem,  zakaj je tudi svetlobna onesnaženost ena vse večjih ekoloških težav na našem planetu. Seznanili so se z  najbolj perečimi ekološkimi težavami na našem planetu in kje so rešitve. Pri delavnici z naslovom Skafander – Zemlja v obleki so spoznali, kako je le-ta sestavljen, kaj nam omogoča, kakšne vrste skafandrov poznamo, zakaj so skafandri bele barve in kakšne barve bodo skafandri za planet Mars.  Potekali so tudi zanimivi eksperimenti, povezani s tematiko. V delavnici  Sonce, Luna, Zemlja so učenci izvedeli, kako so povezani med seboj, kako je gibanje teh objektov vplivalo na merjenje časa in nastanek koledarjev. Predstavljeni so jim bili pojavi kot so sončevi in lunini mrki. Pogovor je tekel o tem, zakaj je Zemlja najlepši planet v osončju, o njenem nastanku, razvoju, vulkanih, razvoju ozračja in življenja. In iskali odgovore na vprašanje, kaj bi se zgodilo, če bi Sonce nenadoma ugasnilo? Svetloba in barve. Pri tej temi so dobili odgovore na vprašanja: Kaj je svetloba in kaj so barve? Kaj se zgodi, ko se svetloba sreča s snovjo? Kaj je nevidna svetloba in zakaj je pomembna za raziskave vesolja? V zadnji uri pa so v skupinah izdelali prave Rakete na vodni pogon iz odpadne embalaže. Nekateri so jih tudi preizkusili na zunanjem igrišču, kjer so poletele zelo daleč. Žal pa je deževno vreme malo ponagajalo in ni vsem uspelo preizkusiti svoje rakete. Še celo učenci 4. in 5. r so lahko doživeli utrip planetarija za nekaj časa. Dan dejavnosti je minil zelo hitro. Učenci so bili zelo vpeti v aktivnosti – planetarij jih je očaral, pa tudi nekateri zanimivi poskusi.

 

Helena Jordan, prof.

 

 

Dostopnost