Ko si Topličan zaželi miru in sproščujočega sprehoda v naravi, je Cvinger pogosta izbira. In prav Arheološka pot Cvinger je tista, ki jo mnogi domačini in obiskovalci velikokrat prehodimo. Nedavno prenovljena arheološka pot mi je bila navdih, da zanjo skupaj z učenci in učitelji OŠ Dolenjske Toplice pripravim učno pot za uporabo na telefonski aplikaciji. Stopila sem v stik z dr. Matijo Črešnarjem in v času arheoloških izkopavanj tudi večkrat poklepetala o njeni pripravi. Na sobotni šoli za nadarjene v mesecu oktobru je bila tematika delavnice za učence petih in šestih razredov Cvinger. Učiteljice Liljana Klobučar, prof., Mojca Kranjc, prof., Maja Bobnar, prof. in Katja Bučar, prof. so z učenci na izbranih točkah arheološke poti pripravile nabor vprašanj, ki smo jih vnesli v sistem v mesecu aprilu. Za vsako točko poti sem pripravila še praktične izzive ali sprostitvene naloge, za katere smo z učenci posneli zvočna navodila. Pri teoretični osnovi priprave vsebine smo si, z dovoljenjem dr. Matije Črešnarja, pomagali z gradivi projekta Iron Age Danube, ter uporabili tudi nekaj fotografskega materiala s spletne strani Cvinger.net. Na Cvingerjevi učni poti boste raziskovali arheološko prazgodovinsko pot s pomočjo informativnih tabel, opazovanja okolice in z uporabo telefonske aplikacije CŠOD Misija, ki jo brezplačno naložite na svoj pametni telefon in trgovine telefona, nato pa s klikoma »Misija« in »Dodaj misijo« v brskalniku vtipkate Cvingerjeva učna pot in že jo lahko preizkusite. Misijo uporabljate kot gost. Na vsaki točki arheološke poti, kjer so postavljene informativne table, se boste v sistem prijavili. Najprej vas bodo zvočna navodila povabila k sprostitvi ali pa se boste preizkusili v praktičnih nalogah, nato pa boste svoje znanje o življenju v času prazgodovine preverili še skozi zastavljene izzive, ki so vam jih pripravili učenci. Skozi celotno »igro« boste z nabiranjem točk s pravilnimi odgovori »polnili« obliko situle, ki je tudi markacija arheološke poti.To je že četrta učna pot, ki smo jo pripravili. Vsebine vseh poti so povezane z vsebinami našega učnega načrta od prvega do devetega razreda. S pripravo poti želimo učencem prikazati drugačen način učenja, ki ga ne spoznajo le ob uporabi telefonske aplikacije ampak tudi med samim procesom izdelave takšnega pripomočka.Spoštovani bralci, s pomočjo naših učnih poti nabirajte »točke« čim večkrat in uživajte v čudovitih kotičkih Dolenjskih Toplic in njene okolice.
Kreativen pozdrav.
mag. Urška Bučar, prof.