Skoči na glavno vsebino
Tehniški dan sedmošolcev

Tehniški dan sedmošolcev

V petek, 23. 2. 2024, smo učenci 7. razreda imeli pouk malo drugače. Imeli smo tehniški dan z naslovom Elektronika z robotiko.

Vodja dneva, učiteljica Helena Jordan, je načrtovala program tako, da so trije učitelji strokovnih predmetov iz srednje Elektro šole in tehniške gimnazije iz Šolskega centra Novo mesto vodili tri delavnice z različno tematiko.

Učenci smo bili razdeljeni v tri skupine, ki so se  menjavale na 60 min. Vsaka skupina je spoznavala nove stvari in ideje.

V prvi skupini smo se ukvarjali z Arduino kompleti in osnovami programiranja. Najprej nam je učitelj predstavil komplete, nato pa smo ga dobili tudi mi v skupini. Po navodilih smo ga povezali z računalnikom in napisali enostaven program za delujoč mini semafor. Delali smo v računalniški učilnici.

V drugi skupini smo spoznavali osnovne tokokroge in osnovne elektrotehnične komponente. Po navodilih učitelja in njegovih risbah na prosojnici smo sami ali v paru sestavili nekaj osnovnih vezav. Na koncu smo že samostojno naredili nekaj vezav in med seboj tekmovali, kdo je hitrejši. Delo je potekalo v tehnični učilnici.

V tretji skupini smo se ukvarjali s programiranjem robotov s pomočjo programa Mindstorms EV3. Vsaka skupina je dobila svoj EV3 sestavljen komplet, kjer smo ugotavljali, kateri senzorji so priklopljeni na robota in kaj je njihova naloga. Nato smo se še sami preizkusili v programiranju EV3 robota, preizkusili smo delovanje senzorjev. Vsem nam je to tudi uspelo.

Delo v skupinah mi je bilo zelo všeč, tudi moji sošolci so bili navdušeni. Dobili smo veliko idej, ki jih lahko izkoristimo doma, nekateri mogoče celo za vpis v srednjo šolo.

Zoja Mujič, 7. a

Valentinov bazar

Valentinov bazar

V četrtek, 22. 2. 2024, smo v KKC pripravili  Valentinov bazar ob Valentinovem koncertu Rotary kluba. Na prodajo izdelkov smo se pripravljali že veliko prej. Izdelke smo izdelali pri interesni dejavnosti Ustvarjalne delavnice in tudi v svojem prostem času, pod vodstvom naše mentorice, Helene Jordan.

Z nami na bazarju je bila tudi učiteljica Helena Jordan, ki nam je pomagala narediti vse izdelke.

Med prodajo je prišla do nas tudi novinarka Vašega  kanala. Zanimalo jo je, kaj nam pomeni dobrodelnost in zakaj je ta vrednota pomembna. Prispevek je bil tudi na TV, kjer smo si ga pozneje ogledale.

Na naših stojnicah smo prodajali ročno izdelane izdelke kot so: dekorativne sveče, namizne aranžmaje s svečami ali vazicami, ki smo jih okrasili v naravnem stilu, lesene uporabne izdelke, različne vrste piškotov, nakit, voščilnice, obeske, balzame, kopalne soli, kuhinjske deščice, in še kaj.  Najbolj so šle v promet sladke dobrote in voščilnice.

Prodajali smo pred koncertom, malo vmes in po koncertu.

Na koncert, ki ga je imel Uroš Perić, je prišlo veliko ljudi, ki so se zbirali pred vhodom v dvorano in se med sabo pozdravljali in klepetali. Imele smo tremo prodajati pred tolikimi ljudmi, saj smo se bale, da bomo pozabile kakšno ceno ali pa se zmotile pri računanju. Pa ni bilo hudega.

Ko smo čakali, smo lahko prisluhnili glasbi, ki je prihajala iz dvorane.

Čas nam je minil zelo hitro. Med prodajo smo razmišljale o tem, da ljudje s svojimi prispevki pomagajo tistim, ki so pomoči potrebni. In da je veliko srčnih ljudi med nami.

Naša stojnica je bila kar dobro oblegana, ljudje so zelo pohvalili naše izdelke. Bile smo zelo ponosne na to. Da smo pa še nekaj prodale, je bilo pa sploh dobro. Denar, ki smo ga zbrali na tem bazarju, je namenjen šoli.

»prodajalke« iz 8. a

Maruša, Lucija, Tia, Loti

Tehniški dan devetošolcev

Tehniški dan devetošolcev

V torek, 20. 2. 2024, smo se učenci devetih razredov Osnovne šole Dolenjske Toplice, z razrednikoma in vodjo tehniškega dneva Heleno Jordan, odpravili v Novo mesto, kjer smo obiskali največji šolski center v Sloveniji, Šolski center Novo mesto. Naslov našega tehniškega dne je bila Avtomobilski motorji in prenosi.

Ob prihodu v šolski center smo se zbrali pred vhodom strojne šole, od koder nas je g. Ivo Šteblaj, ki je eden od profesorjev, pospremil v učilnico. Na kratko nam je predstavil šolski center, nekaj zanimivosti o njem ter poklice, za katere se dijaki na tej šoli izobražujejo.

Po uvodni predstavitvi smo imeli malico, po njej pa smo bili razdeljeni v tri skupine. Vsaka skupina si je čez dan ogledala tri delavnice, ki so bile za nas pripravljene. Vsaka skupina je začela pri drugi delavnici. Mi smo začeli v avtomehanični učilnici, kjer nam je bilo predstavljeno delovanje motorja in prenosnih mehanizmov. Ta predstavitev je ene bolj zanimala kot druge, ampak je zagotovo predstavila tudi kaj, kar bomo potrebovali v življenju.

Po končani predstavitvi smo šli na drugo delavnico, kjer smo bili tudi sami deležni malo več praktičnega dela. V avtokaroserijski učilnici nam je bil predstavljen poklic avtokaroserista. Spoznali smo, katera znanja mora imeti, kje in kaj lahko dela in katero izobrazbo potrebuje. Sami smo preizkusili točkovno varjenje sestavnih delov izdelka in končni izdelek potem tudi pobarvali. Na voljo smo imeli barve v spreju.

Za zadnjo delavnico smo se ponovno podali v avtomehanično učilnico, kjer nas je po kratki predstavitvi o delu spet čakalo praktično delo v delavnici. Na tej delavnici smo odstranili in nazaj pritrdili pnevmatiko na avto. Iz te delavnice smo lahko še najbolj nazorno videli, kako poteka delo avtomehanikov. Ko smo vse skupine končale z ogledom in doživetjem delavnic, smo se skupaj zbrali pred delavnico in se odpravili na avtobus ter se do kosila vrnili nazaj v Toplice.

Dan je bil v večini zanimiv, saj smo bili deležni veliko praktičnih preizkusov. Za tiste učence, ki se bodo odločili nadaljevati v tej smeri, pa je bil ta tehniški dan res poln novih informacij, kako nadaljevati svojo poklicno pot.

Zala Otorepec, 9. a

Dostopnost